လူမ်ဳိးတစ္မ်ဳိး ေရရွည္တည္တံ႔ျခင္းသည္ စာေပႏွင္႔ယဥ္ေက်းမႈအေပၚတြင္ မႈတည္ပါသည္။ စာေပႏွင္႔ယဥ္ေက်းမႈကို မိမိလူမ်ဳိးက မည္မွ်အထိ ခ်စ္ျမတ္ႏုိးသည္ ေဖာ္ထုတ္ထိန္းသိမ္းႏုိင္သည္ စသည္တို႔မွာ အဓိကအေၾကာင္းမ်ားပင္ျဖစ္သည္။ စာေပသည္ လူမ်ဳိး၏အသက္ျဖစ္၍ ယဥ္ေက်းမႈသည္ လူမ်ဳိး၏ အဆင္တန္ဆာျဖစ္သည္။ အသက္ရွိမွ ယဥ္ေက်းမႈျဖစ္သည္႔ အဆင္တန္ဆာကို ၀တ္ဆင္ႏုိင္ပါမည္။
သို႔ျဖစ္၍ စာေပႏွင္႔ယဥ္ေက်းမႈကို မျဖစ္မေန ေဖာ္ထုတ္ထိန္းသိမ္း ျမွင္႔တင္ရမည္မွာ လူမ်ဳိးတိုင္းတြင္ တာ၀န္ရွိပါသည္။ ဗမာဆိုလွ်င္ ဗမာအေလ်ာက္ ကရင္ဆိုလွ်င္ ကရင္အေလ်ာက္ မိမိစာေပႏွင္႔ယဥ္ေက်းမႈအေပၚတြင္ တာ၀န္ရွိပါသည္။ တာ၀န္ရွိလွ်င္ တာ၀န္သိရပါလိမ္႔မည္။ တာ၀န္သိလွ်င္ ၄င္းတာ၀န္ကို ထမ္းေဆာင္ရပါလိမ္႔မည္။ တာ၀န္သိလ်က္ တာ၀န္ကို မထမ္းေဆာင္ႏုိင္လွ်င္ လူမ်ဳိးအေပၚ သစၥာမဲ႔ရာက်ေပသည္။
သို႔အတြက္ေၾကာင္႔ တာ၀န္သိစြာျဖင္႔ မိမိတို႔သည္ မိမိတို႔၏ျမိဳ႔နယ္ေဒသတိုင္းတြင္ စာေပႏွင္႔ယဥ္ေက်းမႈကို အဖြဲ႔,ဖြဲ႔စည္း၍ မိမိလူမ်ဳိးတည္တ႔ံႏုိင္ရန္ လုပ္ေဆာင္ရမည္ျဖစ္သည္။ စာေပႏွင္႔ယဥ္ေက်းမႈကို ေဖာ္ထုတ္ထိနိးသိမ္းရာတြင္လည္း မည္သည္႔ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးႏွင္႔မဆို ထိခိုက္နစ္နာမႈမရွိေအာင္ လုပ္ေဆာင္ရန္လိုသည္။ တိုင္းရင္းသားေပါင္းစံုေနထိုင္သည္႔ ကြၽွုႏု္ပ္တ္ု႔ႏုိင္ငံသည္ ညီညီညြတ္ညြတ္ျဖင္႔ေနထိုင္မွ တိုးတက္၍ ေကာင္းျခင္းသုခကို ခံစားရပါလိမ္႔မည္။
ကရင္စာေပသင္ျပမႈ၊ သင္ယူမႈမ်ားသည္ အမြန္ျမတ္ဆံုးလုပ္ငန္းျဖစ္ၿပီး ပညာပါရမီျဖည္႔ဆည္းျခင္းပင္ျဖစ္ေၾကာင္း မိမိဘာသာစကားကို မေျပာတတ္ မဖတ္တတ္ပါလွ်င္ ႏွစ္ၾကာလာသည္ႏွင္႔အမွ် ဇာတိေသြး၊ ဇာတိမာန္ေပ်ာက္ပ်က္ၿပီး ကရင္လူမ်ဳိးဟူ၍ပင္ ေျပာလို႔မလြယ္ကူေတာ႔ေပ။ ေခတ္စနစ္ေတြေျပာင္းခဲ႔ၿပီမို႔ စာေပသင္ၾကားရာတြင္ ဘာသာတရားျဖင္႔ ဆြဲေဆာင္လို႔မသင္႔ေတာ္သလို အယူသီးစရာလည္း မလိုအပ္ေတာ႔ေပ။
မိမိလူမ်ဳိးကိုခ်စ္ပါသည္ ဟုဆိုပါလွ်င္ မိမိလူမ်ဳိး၏အသက္ျဖစ္ေသာ စာေပကို ဘာသာေရးအယူမသီးပဲ မျဖစ္မေန လက္ဆင္႔ကမ္း သင္ျပေပးရပါလိမ္႔မည္။ ေခတ္စနစ္ေတြေျပာင္းခဲ႔လို႔ အေတြးအေခၚေတြလည္း ေျပာင္းလာခဲ႔ၿပီျဖစ္သည္။ မသင္႔ေတာ္ မျဖစ္ႏုိင္သည္႔အရာတစ္ခုကို အေသဆုပ္ကိုင္ထားသင္႔/မသင္႔ကို နားလည္ရပါမည္။
ဤကရင္စာေပ (စေကာ+ပိုး=အေရွ႔+အေနာက္) သည္ ေရွးႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာက ဘိုးဘြားမ်ားေျပာဖူးသည္႔ အေရွ႔ပိုးကရင္အေခၚ (လိက္ေဆာင္႔၀ီ႔) အေနာက္ပိုးကရင္အေခၚ (လိတ္ဆန္ေ၀ွ႔) စာေပေပ်ာက္ခဲ႔၍ (သို႔) မထိန္းသိမ္းႏုိင္ခဲ႔၍ အစားထိုးရသည္႔စာေပဟုဆိုလွ်င္ မွန္ေပလိမ္႔မည္။ မိမိလူမ်ဳိးဘ၀အတြက္ အသံုးျပဳ၍ အဆီေလ်ာ္ဆံုးစာေပျဖစ္လို႔ ျမွင္႔တင္အသံုးျပဳရေပမည္။ ၄င္းျပင္ ယခုကရင္စာေပသည္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာက ဗုဒၶဘာသာ၀င္ကရင္ေရာ ခရစ္ယာန္ဘာသာ၀င္ကရင္ေရာ အခိုင္အမာအသိအမွတ္ျပဳ လက္ခံသံုးစြဲလာခဲ႔ၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ ႏုိင္ငံေတာ္အစိုးရက ဤစာေပသည္ ကရင္စာေပျဖစ္သည္ဟု အသိအမွတ္ျပဳ ျပဌာန္းလာခဲ႔ျခင္းျဖစ္သည္။
ဤကရင္စာေပကို တန္ဖိုးထား အသံုးမျပဳႏုိင္ပါက မိမိလူမ်ဳိးသာ ေပ်ာက္ဖို႔ရွိလိမ္႔မည္။ မိမိလူမ်ဳိးရပ္တည္ဖို႔ ဤကရင္စာေပရွိ၍ ဤကရင္စာေပကိုသာ အသံုးျပဳရမည္ျဖစ္သည္။ စာေပဆိုသည္မွာ သေကၤတသာျဖစ္၍ မိမိလူမ်ုိးဘ၀အတြက္ အသံုးျပဳရာတြင္ ဆီေလ်ာ္၍ ကိစၥၿပီးေျမာက္ဖို႔သာလိုသည္။ စာေပသည္ လူမ်ဳိးအသက္ျဖစ္ေသာေၾကာင္႔ မိမိလူမ်ဳိး အသက္မထြက္ဖို႔ စာေပအဟာရကို သံုးေဆာင္ရေပမည္။ စာေပအဟာရကို မသံုးႏုိင္ပါက မၾကာခင္ မိမိလူမ်ဳိး တျဖည္းျဖည္း အႏုတ္လကၡဏာျပလ်က္ အသက္ထြက္သြားႏုိင္ပါသည္။ တခ်ိဳ႔ေဒသ၌ ကရင္စာေပအဟာရကို မသံုးေဆာင္ရေသာေၾကာင္႔ ကရင္ဆိုေသာ္လည္း စကား၊ စာေပအသက္ထြက္ေနသည္႔ ကရင္မ်ားစြာပင္ ေတြ႔ႏုိင္ပါသည္။ တခ်ဳိ႔ေတာ႔ လူမ်ဳိးပါေပ်ာက္ၿပီး လံုး၀အသက္ထြက္ေတာ႔မည္ ကရင္မ်ားလည္းရွိေလသည္။
ထို႔ျပင္ တခ်ဳိ႔ေက်းရြာေဒသ၌ ကရင္စကားမျပာတတ္ၾကေတာ႔လို႔ မိမိသည္ ကရင္ဟု ေျပာရမွာ ရွက္လာၾကသည္။ ဇာတိေသြး ဇာတိမွန္ေပ်ာက္လို႔လာသည္။ မိမိလူမ်ဳိးအား ဂုဏ္ယူရမွန္းမသိ နားမလည္ေတာ႔ပဲ ျဖစ္ေနသည္။ အထူးသျဖင္႔ ဇာတိေသြး ဇာတိမာန္ေပၚထြက္၍ ဂုဏ္ယူႏုိင္ေအာင္ မိမိလူမ်ဳိးဘ၀သမိုင္းကို မ်ားမ်ားေလ႔လာဖတ္ရမည္။ မိမိလူမ်ဳိးဘ၀ႏွင္႔ သက္ဆိုင္သည္႔ စာအုပ္စာတမ္းကို ရွာေဖြေလ႔လာရပါမည္။ ေရွ႔မီေနာက္မီ လူႀကီးမ်ားကိုလည္း ေမးျမန္းမွတ္သားၿပီး မိမိသမုိင္းမေပ်ာက္ဖို႔ ႀကိဳးစားမွတ္တမ္းျပဳပါ။ မိမိ၏ လူမ်ဳိးစာေပႏွင္႔ ယဥ္ေက်းမႈမ်ားကိုလည္း ခ်စ္ျမတ္ႏုိး အထင္ႀကီးဖို႔လည္း လိုပါသည္။ ၄င္းတို႔ကို အထင္ႀကီးျမတ္ႏုိးရမွန္းမသိပဲ သူတစ္ပါးတို႔ကို အထင္ႀကီးသမွ်ကာလပတ္လံုး မည္သည္႔အခါမွ် မိမိလူမ်ဳိး တိုးတက္ဖို႔ရာ မလြယ္ကူလွေပ။
မိမိလူမ်ဳိး အသက္မထြက္ခင္ အေျမာ္အျမင္ႀကီးစြာျဖင္႔ ညီညီညြတ္ညြတ္ စာေပႏွင္႔ယဥ္ေက်းမႈကို လုပ္ေဆာင္ရမည္႔ အမ်ဳိးသားေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို တက္တက္ၾကြၾကြ လုပ္ေဆာင္ၾကဖို႔လိုသည္။ မိမိအမ်ဳိးသားေရးကို လုပ္ေဆာင္ရာတြင္ ကရင္အမ်ဳိးသား အဖြဲ႔အစည္းအေနျဖင္႔ မည္သည္႔လုပ္ငန္းလုပ္ေဆာင္ရာ၌ ဘာသာေရးကို ေရွ႔တန္းမတင္ပဲ လြတ္လပ္စြာ ကိုးကြယ္မႈကိုအားေပးကာ အရည္အခ်င္းျမင္႔မားမႈကိုသာ အဓိကထားရန္လိုသည္။ အျခားအရည္အခ်င္းမ်ားကို အဓိကထားေရြးခ်ယ္သလို မျဖစ္မေနပါ၀င္ရမည္႔ ေနာက္ထပ္အရည္အခ်င္းတစ္ခုမွာ ကရင္စကားႏွင္႔ ကရင္စာေပကို မေမ႔မေလ်ာ႔ပဲ ထိန္းသိမ္းၿပီး မိမိလူမ်ဳိးကို ျမွင္႔တင္ရာေရာက္သလို မိမိ၏စကားစာေပကိုလည္း ျမွင္႔တင္ရာေရာက္ေပသည္။
မိမိတို႔လူမ်ဳိး ေရရွည္တည္တံ႔မႈကိုေရွးရႈ၍ စာေပႏွင္႔ယဥ္ေက်းမႈကို ျမွင္႔တင္ၾကပါရန္ တိုက္တြန္းႏႈိးေဆာ္ ေရးသားလိုက္ရပါသည္
1 comments:
မအားပဲ လာဖတ္၊ ဖတ္ၿပီးလည္း မေရးပဲ မေနနိုင္၊ ခက္ၾကၿပီေပါ့။
အတိုခ်ဳပ္ၿပီး အခ်က္ေလးေတြ ထုတ္ၾကည့္ခ်င္ပါတယ္။
- ကရင္အမ်ားစုလက္ခံတဲ့ ကရင္စာဆိုတာကေတာ့ လူစံုတက္စံုနဲ႔သာ
ထိုင္ျငင္းၾကရရင္ အဆံုးအစ ျမင္နိုင္စရာ မရွိဖူးထင္ပါတယ္၊
- တာဝန္ဆိုတာ .. တာဝန္သိမွ တာဝန္ရွိတယ္လို႔ ယူဆပါတယ္၊
တာဝန္သိေအာင္၊ တာဝန္ယူခ်င္လာၾကေအာင္ လမ္းေၾကာင္းေပး
ဖို႔ကေတာ့ (လူႀကီးေတြအပါအဝင္) တာဝန္သိၿပီးသား လူေတြရဲ့
တာဝန္လို႔ ျမင္ပါတယ္၊ (ကိုယ္လည္းပါတာေပါ့ေလ၊)
- ေနာက္ဆံုးအခ်က္ကေတာ့ လူမ်ိဳး၊ စာေပနဲ႔ ယဥ္ေက်းမႈေတြကို
ခ်စ္လာေအာင္ဆိုၿပီး အတင္းခိုင္းလို႔ မရဖူးလို႔ ယံုၾကည္ပါတယ္၊
“ထိုင္ေနလို႔ေတာ့ ဘာမွျဖစ္မလာဖူး” ဆိုၿပီး စကားလည္း ရွိပါတယ္၊
ဒီေတာ့ ခ်စ္လာေအာင္၊ ျဖစ္လာေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ၾကမလဲ ဆိုတာ
နည္းလမ္းဝိုင္းဝန္းရွာဖို႔ လိုတယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေယဘုယ်အားျဖင့္
လက္ခံၾကမယ္ ထင္ပါတယ္၊
ဆက္ေရးရင္ မ်က္စိေနာက္မယ့္သူနဲ႔၊ ဆရာႀကီးလုပ္တယ္ စြပ္စြဲမယ့္
သူေတြနဲ႔ ပို႔စ္တစ္ခုစာလည္း ျဖစ္သြားေတာ့မွာမို႔ ဒီေလာက္နဲ႔ပဲ
ေတာ္ထားပါမယ္။
မန္းကိုကို
http://mahnkoko.blogspot.com/
Post a Comment